måndag 27 juni 2011

Han föll offer för vakternas våld

Två anställda står nu åtalade för grov misshandel. En av dem är vaktchef och misstänkt för en rad andra brott i utredningen. Samtliga nekar.
Deras förklaringar ser ungefär likadana ut som i övriga fall: Gästen var full och stökig, gapig, oförskämd och hotfull.
Kim påstås ha knuffat en vakt. Han har hotat personalen med Hells Angels och till och med sagt att han ska skjuta en av vakterna. Och skadorna, de kan han ha fått i polisbilen.
Kim ler lite och skakar förundrad på huvudet.
- Jag har absolut inga kontakter med HA. Och hur arg jag än var på poliserna så slog de mig inte.
Polispatrullen hittar Kim i ett rum nedanför trappan vid garderoben, i rapporten står det att han är stökig och skrikig. De ser märkena i ansiktet men bedömer inte att han behöver sjukhusvård.
- Klart jag skrek när de slog mig så, protesterar han.
Kim låses in i en fyllecell på Aminogatan i Mölndal. Han är förtvivlad och upprörd och ringer på klockan, igen och igen.
- Till slut stängde de av den.
Kim kräks på nytt, han känner yrsel och har ont i huvudet.

http://gt.expressen.se/nyheter/1.2481349/han-foll-offer-for-vakternas-vald

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar